Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Dieu, otage de la pub?
Authors: ---
ISBN: 9782830912562 283091256X Year: 2008 Publisher: Genève Labor et Fides

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Un spécialiste de la publicité et un théologien donnent des clés de lecture pour comprendre comment la religion inspire les communicateurs et pour mesurer le sens des valeurs véhiculées par la publicité quand elle utilise le spirituel. Une soixantaine de publicités célèbres sont reproduites et commentées.


Book

Book
Schapenvellen en ganzenveren : het verhaal van het middeleeuwse boek
Authors: ---
ISBN: 9065659048 9789065659040 Year: 2002 Publisher: Leuven Davidsfonds/Infodok


Book
Verschaalde waarden : de onmin in een cultuur
Author:
ISBN: 9028929681 9789028929685 Year: 2001 Publisher: Kapellen Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Normen en waardenbeleving in deze postmoderne tijd: ons gedrag ten aanzien van dieren, onverschilligheid en permissivieit, de rol van de media, over tradities, onthaasting, reclame, onderwijs....

Keywords

Communication --- Mass media --- Social ethics --- Maatschappijkritiek. --- Mens en maatschappij. --- Postmodernistische ethiek. --- Waarden. --- ethiek --- maatschappij --- maatschappijleer --- postmodernisme (filosofie) --- Philosophy and psychology of culture --- Legal theory and methods. Philosophy of law --- Waarden --- Cultuurfilosofie --- Maatschappijkritiek --- Ethiek --- Filosofie --- Sociale psychologie --- Social values --- 17.022.1 --- 316.752 --- C1 --- dagelijks leven --- religieuze literatuur --- 309 --- Big Brother --- Communicatie --- Cultuur --- Cynisme --- Eten --- Flexibiliteit --- Gezondheid --- GSM --- Jeugd --- Maatschappij --- Media --- Mens --- Onthaasting --- Postmodernisme --- Reclame --- Sexuele revolutie --- Tradities --- Vakantie --- Verkeer --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- West-Europa --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #gsdb5 --- 062 Cultuurfilosofie --- 651 Maatschappij. Algemeen --- #A0202A --- Kerken en religie --- Maatschappelijk welzijn - Maatschappijkritiek --- 17 --- 401.1 --- Moreel waardeoordeel. Ethische waarden. Levenswaarden --- 17.022.1 Esthetische waarden. Sociale waarden. Religieuze waarden --- 17.022.1 Moreel waardeoordeel. Ethische waarden. Levenswaarden --- Esthetische waarden. Sociale waarden. Religieuze waarden --- Values --- Waarde (ethiek) --- Oudheid --- China --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Psychologie --- Sociologie --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Man --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Volwassene --- Vrouw --- Sociale wet. essays


Book
De pers in België : het verhaal van de Belgische dagbladpers gisteren, vandaag en morgen.
Authors: ---
ISBN: 9789020962505 9020962507 Year: 2007 Publisher: Leuven : LannooCampus,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

dagbladpers --- Journalism --- anno 1800-1999 --- Belgium --- persbureaus --- anno 2000-2009 --- Belgian newspapers --- Press --- History. --- Press and politics --- Political aspects --- Social aspects --- Economic aspects --- History --- Dagbladsector --- Perswezen --- Nationaal perswezen --- België --- Geschiedenis --- Geschreven pers --- Pers --- geschiedenis --- 070 <09> <493> --- 316.77 <493> --- -Press --- -#SBIB:309H1813 --- België [land - BE] --- C3 --- advertentie --- distributie --- krant --- pers --- BPB0802 --- 694 Schrijvende pers --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- #KVHA:Pers; België --- kranten --- 331.19 --- 384.6 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 070 --- Media (Communicatiemedia) --- dagbladen - kranten --- online dagbladen --- 092.6 --- Dagbladpers-België --- Distributie --- Onlinedagbladen --- Persgroepen --- Reclame --- Verkoop --- Media ; België --- massamedia --- Media, News --- Media, The --- News media --- Publicity --- Newspapers --- Periodicals --- French newspapers (Belgian) --- 316.77 <493> Communicatiesociologie--België --- Communicatiesociologie--België --- 070 <09> <493> Persgeschiedenis--België --- Persgeschiedenis--België --- Geschiedenis en/of organisatie van het perswezen: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van het perswezen in de ontwikkelingsproblematiek) --- Kunst en cultuur --- Geschiedkundige en andere inlichtingen over industriële, financiële en handelsondernemingen. --- Pers. --- krantenbedrijf, de pers --- Pers ; België --- 384 --- geschiedenis. --- #SBIB:309H1813 --- Geschiedkundige en andere inlichtingen over industriële, financiële en handelsondernemingen --- Perswetenschappen --- 360 --- media --- pers en communicatie --- presse et communication --- Journalism - Political aspects - Belgium --- Journalism - Social aspects - Belgium --- Journalism - Economic aspects - Belgium --- Press and politics - Belgium - History - 19th century --- Belgian newspapers - History - 19th century --- Press and politics - Belgium - History - 20th century --- Belgian newspapers - History - 20th century --- dailies [publications] --- press [culture-related concept]


Book
Wit over zwart. Beelden van afrika en zwarten in de westerse populaire cultuur
Author:
ISBN: 9068322222 9789068322224 Year: 1990 Publisher: Amsterdam Den Haag Koninklijk Instituut voor de Tropen Novib

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

er gelegenheid van de tentoonstelling WIT OVER ZWART in het tropenmuseum van 16 december 1989 t/m 21 augustus 1990

Keywords

Culturele antropologie --- Afrika --- Arts --- Blacks in art --- Popular culture --- Stereotypes (Social psychology) --- 323.1 --- P6 --- 909 --- Kolonialisme --- Stereotypen --- Wereldbeelden --- Zwarten --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C160 --- #SBIB:39A6 --- #SBIB:39A8 --- 905.2 --- beeldvorming --- cultuurgeschiedenis --- racisme --- 39 --- 766.03 --- affiches --- design --- etnografie --- film --- grafische- en reclamevormgeving --- illustraties --- Jan Nederveen Pieterse --- kunst --- muziek --- reclame --- 7.041 --- Stereotiepe beeldvorming van zwarten in de Westerse cultuur --- 316.647.8 --- 815 Geschiedenis --- 826 Imperialisme, Kolonialisme --- 842.1 Propaganda --- 842 Media --- 860 (Vredes)cultuur --- 865 Kunst --- 884.4 West-Europa --- 884 Europa --- Negroes in art --- Mental stereotypes --- Stereotype (Psychology) --- Stereotyping (Social psychology) --- Social psychology --- Attitude (Psychology) --- Rigidity (Psychology) --- 323.1 Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek --- Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek --- Culture, Popular --- Mass culture --- Pop culture --- Popular arts --- Communication --- Intellectual life --- Mass society --- Recreation --- Culture --- 316.647.8 Beeldvorming. Etikettering. Sociaal stigma. Stereotype vooroordeel --- Beeldvorming. Etikettering. Sociaal stigma. Stereotype vooroordeel --- Themes, motives --- rassenvraagstukken - nationaliteitenvraagstukken - racisme --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: contact tussen culturen --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- Antropologie: linguïstiek, audiovisuele cultuur, antropologie van media en representatie --- cultuurfilosofie, -psychologie en -sociologie --- Iconografie ; de mens, portretten --- Africa --- Eastern Hemisphere --- Africa - In art --- Blacks in art. --- Arts - Themes, motives. --- Popular culture. --- Ethnology. Cultural anthropology --- History of civilization --- culture --- westerse visie --- imago --- cultuurfilosofie --- Afrikaanse cultuur --- discriminatie --- Stereotype (Psychology). --- Stereotypes (Social psychology). --- Themes, motives. --- culture [concept] --- Civilization [Western ]

Listing 1 - 6 of 6
Sort by